Indien u een klacht heeft over een cursus, supervisie of leertherapie wendt u zich bij voorkeur in eerste instantie direct tot de docent(en) van de cursus, supervisor of leertherapeut, met name wanneer de klacht de kwaliteit (in brede zin) van de cursus, supervisie of leertherapie betreft. Vaak kan dan al een bevredigende oplossing gevonden worden.
Klachten kunnen (direct of in tweede instantie) ook gemeld worden bij Truus Kersten, eigenaar van de Akkerdistel. De procedure is dan als volgt:
- Binnen één werkweek ontvangt de klager een bevestiging en hoort hij/zij wie de klacht gaat behandelen. Vanzelfsprekend zullen alle klachten vertrouwelijk worden behandeld.
- De klager ontvangt binnen 3 weken bericht over de voorgestelde oplossing.
- Wanneer voor de klacht geen bevredigende oplossing is gevonden wordt de klacht ter kennis gebracht van één van de docenten die niet betrokken is bij de betreffende persoon als docent, supervisor of leertherapeut (zie: https://www.akkerdistel.nl/de-akkerdistel/docenten/). Deze docent informeert naar de klacht en de genomen stappen bij alle betrokkenen (hoor en wederhoor) en doet een uitspraak. Deze procedure neemt doorgaans maximaal 6 werkweken in beslag.
- Wanneer geen bevredigende oplossing wordt gevonden treedt de geschillenregeling in werking.
- Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd voor de duur van 5 jaar in het archief van De Akkerdistel, Distelakkerstraat 7, 6641 KC Beuningen.
Wat kunt u doen als u het niet eens bent met het genomen besluit?
Als uw klacht ongegrond wordt verklaard en u bent het daar niet mee eens of als u het oneens bent met de voorgestelde oplossing, dan kunt u zich richten tot de geschillenfunctionaris, drs. Lieda van de Vis.
De geschillenfunctionaris neemt in de regel binnen acht weken na ontvangst van uw bezwaar een besluit. Indien dit niet mogelijk is, wordt u hiervan schriftelijk in kennis gesteld en wordt u geïnformeerd over de termijn waarbinnen het besluit genomen zal worden. Het oordeel van de geschillenfunctionaris is bindend voor De Akkerdistel en de klager. Eventuele consequenties worden door de Akkerdistel snel afgehandeld.